Warsztaty dla przedszkoli i szkół

1. Jak zapewnić dziecku dobry start w szkole? Sensoryczna gotowość szkolna. (Edycja 4)

Bezpłatne warsztaty dla rodziców dzieci od 3 roku życia i nauczycieli dzieci przedszkolnych i zerówek szkolnych finansowane przez Biuro Edukacji Miasta Stołecznego Warszawy.

Warsztaty kierujemy do przedszkoli nie posiadających statusu „specjalne” lub „integracyjne”, gdzie
wsparcie edukacyjne dla rodziców nie jest realizowane systematycznie poprzez wewnętrzną kadrę przedszkolną.

Każdy warsztat będzie składał się z części merytorycznej i odpowiedzi na pytania od uczestników.

Prowadzić je będzie pedagożka, terapeutka integracji sensorycznej, diagnostka z długoletnim doświadczeniem, p. Agnieszka Potok

W pierwszej części warsztatu:

  • opowiemy o tym, czym jest gotowość szkolna w rozumieniu rozwoju sensorycznego dziecka
  • jak się ma sensoryczna gotowość szkolna do oceny gotowości szkolnej w arkuszach przedszkolnych?
  • wskażemy kluczowe punkty w rozwoju neuromotorycznym dziecka, których deficyty będą utrudniały mu m.in. naukę szkolną.
  • powiemy, jak obserwując dziecko, zauważyć potencjalne trudności
  • wskażemy kiedy zgłosić się o pomoc do specjalisty, aby dziecko w razie potrzeby, mogło poprzez terapię zmniejszyć deficyty lub zupełnie się ich pozbyć, zanim rozpocznie etap edukacji szkolnej.
  • powiemy o najczęściej popełnianych błędach 
  • podpowiemy jak wspierać rozwój dziecka

W drugiej części będzie czas na pytania od uczestników, odpowiedzi, ukierunkowanie w indywidualnych przypadkach.
Uczestnicy warsztatów otrzymają również materiały ze streszczeniem najważniejszych punktów spotkania.

Do udziału w Warsztatach zapraszamy zgłoszonych z placówki rodziców oraz nauczycieli  i specjalistów przedszkolnych i szkolnych (psycholog, logopeda, wychowawca). Zależy nam na tym, aby wiedzę i
umiejętność obserwacji dziecka w zakresie rozwoju sensorycznego, otrzymali rodzice do własnego wykorzystania, ale też aby wiedza ta mogła być przekazana dalej np. na zebraniu kadry. 

Każdy warsztat będzie trwał 3 godziny i będzie bezpłatny dla uczestników. 
Przewidujemy, że na warsztacie stacjonarnym będzie minimalnie 15 a maksymalnie 25 osób włącznie z kadrą pedagogiczną. Dla warsztatów online – limit miejsc – 50 osób.
ZGŁOSZENIA: chęć uczestnictwa placówki w warsztacie zgłasza osoba odpowiedzialna ze strony przedszkola na adres e:mail: agnieszka.jaworska@kagi.org.pl
FORMUŁA: ONLINE lub STACJONARNIE – ustalamy indywidualnie z przedszkolem
TERMIN: ustalamy indywidualnie z przedszkolem
REKRUTACJA UCZESTNIKÓW: prowadzi przedszkole we własnym zakresie, zgłoszenia indywidualne uczestników na listę
WYMAGANIA: dla warsztatu stacjonarnego – wyznaczenie pomieszczenia na terenie placówki do przeprowadzenia warsztatu (chętnie rzutnik + ekran lub tablica multimedialna – do uzgodnienia)
CZAS TRWANIA PROJEKTU: wrzesień – grudzień 2024.

 

2. Dziecko z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Kiedy słyszy ale nie rozumie (Edycja 2)

Bezpłatne warsztaty dla rodziców dzieci od 3 roku życia i nauczycieli dzieci przedszkolnych i zerówek szkolnych finansowane przez Biuro Edukacji Miasta Stołecznego Warszawy.

Warsztaty kierujemy do przedszkoli i szkół nie posiadających statusu „specjalne” lub „integracyjne”, gdzie wsparcie edukacyjne dla rodziców nie jest realizowane systematycznie poprzez wewnętrzną kadrę przedszkolną.

Każdy warsztat będzie składał się z części merytorycznej i odpowiedzi na pytania od uczestników.

Prowadzić je będzie pedagożka, terapeutka integracji sensorycznej i przetwarzania słuchowego, diagnostka z długoletnim doświadczeniem, p. Agnieszka Potok

W pierwszej części warsztatu:

Poruszymy między innymi kwestie:

  • Co powoduje zaburzenia?
  • Jak funkcjonuje dziecko z zaburzeniami przetwarzania słuchowego w domu i szkole?
  • Wpływ zaburzeń przetwarzania słuchowego na rozwój mowy, koncentrację, naukę szkolną
  • Co nas powinno zaniepokoić w zachowaniu dziecka?
  • Wczesna diagnostyka – kiedy wysłać dziecko na badania?
  • Wsparcie dziecka w trudnościami w przetwarzaniu słuchowym.

Jeżeli Twoje dziecko – sprawia często wrażenie roztargnionego, nieobecnego, nie reaguje na polecenia,
ma trudności z zapamiętywaniem prostych zdań, piosenek, wierszyków, ma problemy z wymową (pomimo ćwiczeń u logopedy), często się denerwuje, reaguje nadmiernie emocjonalnie – to, być może, ma trudności w przetwarzaniu słuchowym, które ma ogromny wpływ na jakość uczenia się.

W drugiej części będzie czas na pytania od uczestników, odpowiedzi, ukierunkowanie w indywidualnych przypadkach.
Uczestnicy warsztatów otrzymają również materiały ze streszczeniem najważniejszych punktów spotkania.

Do udziału w warsztatach zapraszamy zgłoszonych z placówki rodziców oraz nauczycieli  i specjalistów (psycholog, logopeda, wychowawca). Zależy nam na tym, aby wiedzę i umiejętność obserwacji dziecka w zakresie przetwarzania słuchowego, otrzymali rodzice do własnego wykorzystania, ale też aby wiedza ta mogła być przekazana dalej np. na zebraniu kadry. 

Każdy warsztat będzie trwał 2 godziny i będzie bezpłatny dla uczestników. 
Przewidujemy, że na warsztacie stacjonarnym będzie minimalnie 15 a maksymalnie 25 osób włącznie z kadrą pedagogiczną. Warsztat online – do 50 uczestników.
ZGŁOSZENIA: chęć uczestnictwa placówki w warsztacie zgłasza osoba odpowiedzialna ze strony placówki na adres e:mail: agnieszka.jaworska@kagi.org.pl
FORMUŁA: ONLINE lub STACJONARNIE – ustalamy indywidualnie z placówką
TERMIN: ustalamy indywidualnie z placówką
REKRUTACJA UCZESTNIKÓW: prowadzi placówka we własnym zakresie, zgłoszenia indywidualne uczestników na listę
WYMAGANIA: dla warsztatu stacjonarnego – wyznaczenie pomieszczenia na terenie placówki do przeprowadzenia warsztatu (chętnie rzutnik + ekran lub tablica multimedialna – do uzgodnienia)
CZAS TRWANIA PROJEKTU: wrzesień – grudzień 2024.

 

Przejdź do treści